
el-pi.com 09/07/2025 - 13:08:49 | ![]() ![]() |
El Pi proposa limitar l’accés a l’habitatge protegit i la compra de places turístiques als residents de llarga durada
La formació defensa que només amb mesures valentes es podrà garantir que els mallorquins puguin continuar vivint a Mallorca.
El Pi-Proposta per les Illes ha presentat una moció al Consell de Mallorca per posar fre als efectes de la sobrepoblació i defensar el dret dels mallorquins a viure i fer futur a Mallorca. La proposta inclou tres línies d’actuació clares: instar el Parlament Europeu a debatre un estatus especial per a les Illes, limitar l’accés a l’habitatge protegit a persones amb un mínim de 15 anys de residència, i aplicar aquest mateix criteri per accedir a noves places turístiques.
Segons les dades oficials de l’IBESTAT, la UIB i diversos organismes socials, la pressió demogràfica a l’illa ha arribat a nivells insostenibles: rècord de població, rècord de preus d’habitatge, rècord de vehicles, i davallada alarmant en l’ús del català. Aquesta situació, denuncien des d’El Pi, està afectant la cohesió social, la cultura pròpia i la capacitat dels residents per accedir a un habitatge digne.
“Els mallorquins tenen dret a viure a Mallorca. I ara mateix aquest dret no està garantit. Si no actuam amb valentia, els nostres joves hauran de partir per poder viure dignament, i això és inacceptable”, ha afirmat Antoni Salas, portaveu d’El Pi al Consell de Mallorca.
El Pi ja havia reclamat l’estudi de càrrega de vehicles, que recentment ha confirmat la necessitat de regular l’entrada de cotxes a l’illa. Ara demanen també que s’elabori un estudi de capacitat humana, per avaluar fins a quin punt Mallorca pot assumir un creixement continuat.
“La nostra terra no és infinita. Els recursos són limitats i no podem seguir creixent indefinidament. No és un debat ideològic: és una qüestió de sentit comú i de supervivència com a poble”, ha remarcat Salas.
Des d’El Pi deixen clar que no es tracta d’anar contra ningú, sinó de defensar el dret dels mallorquins a arrelar a la seva terra. “L’espai Schengen garanteix llibertat de moviments, però això no pot implicar el col·lapse de territoris com les Illes Balears. Necessitam un règim especial que posi fre a aquesta situació”, ha conclòs Salas.


- El jueves 27 de noviembre sabremos el programa completo de la Navidad 2025 en Manacor: La fiesta final de año, cabalgatas, encendido de luces, tren niños, dinamización comercial, mercados
- Mallorca: La patronal PIMECO denuncia la competencia desleal de los grandes descuentos del Black Friday, el parón de las ventas durante noviembre y la distorsión de la campaña de Navidad
- Baleares: Las ventas del comercio mejoran un 4,6 % en lo que va de año y atraen casi 2.000 millones de gasto turístico. El sector alcanza cifras récord de empleo con 53.830 trabajadores
- Manacor commemora el Dia Internacional per a l'erradicació de les violències envers les dones amb un minut de silenci, concentració amb lectura del manifest, i una instal·lació artística a la plaça de sa Bassa
- Diumenge 30 a les 11:00 del matí al poliesportiu de La Salle de Manacor tindrà lloc l'esperada presentació oficial del Basquet. Us esperam a totes i a tots per tal de formar part d'aquest dia tan especial
- Felanitx: Aprobación inicial e información pública del Anteproyecto de ampliación y reforma parcial del pabellón del polideportivo Guillem Timoner, hay 30 días naturales para verlo
- El casal de cultura de Inca acogerá el 2 de diciembre a partir de las 20:00h. la presentación del nuevo libro del periodista y comunicador Bartomeu Espases, titulado «Tertulias para un café»
- Gabriel Barceló, reconocido con el Premio a la Iniciativa Filantrópica en los X Premios AEF (Asociación Española de Fundaciones)
- El PP de Mallorca celebra la aprobación inicial de los presupuestos de 2026, los más altos de la historia del Consell
- El Tren de Sóller cierra su temporada y reabrirá el 1 de febrero de 2026









































