
deixalles.org 14/11/2025 - 20:37:19 | ![]() ![]() |

Avui ha tingut lloc la X Marató de Reciclatge Creatiu de Roba a TIRME – CIEA (Son Nebot)
La Fundació Deixalles i l’Escola Superior de Disseny de les Illes Balears (ESDIB), amb el suport del Consell de Mallorca i Tirme, han celebrat avui la desena edició de la Marató de Reciclatge Creatiu de Roba, una iniciativa que impulsa l’ecodisseny, la reutilització tèxtil i la sensibilització ambiental a través de la creativitat.
L’esdeveniment, que s’ha desenvolupat de 9 h a 18 h a les instal·lacions de TIRME – CIEA, ha reunit estudiants de disseny, creadors emergents, professionals del sector i persones aficionades a la moda sostenible. En total, 15 participants —entre inscrits individuals i duets— han afrontat el repte de crear un estilisme complet fet exclusivament amb roba procedent de la recollida selectiva, proporcionada per la Fundació Deixalles.
Durant la jornada, els participants han disposat de 9 hores per transformar peces descartades en dissenys nous, originals i portables, evitant l’ús de cremalleres i optant per solucions creatives i sostenibles. A més, s’han treballat amb maniquins de diverses talles, amb l’objectiu de reflectir la diversitat corporal i fomentar una moda més inclusiva.
El jurat —format per representants de Deixalles, ESDIB, el Consell de Mallorca, Tirme i professionals del sector— valorarà les propostes segons criteris de creativitat, reutilització responsable, qualitat dels acabats, portabilitat i optimització del material.
Jornada especial del 21 de novembre: ponències, MasterClass i entrega de premis
Per celebrar les deu edicions de la Marató, el 21 de novembre a les 17 h tindrà lloc una jornada especial a TIRME – CIEA, Edifici de Visites, oberta al públic i al sector professional.
Programa de la jornada:
17:00 h – Presentació a càrrec de Xesca Martí, directora general de la Fundació Deixalles.
17:15 h – Ponències:
Gema Gómez, consultora i mentora en moda i sostenibilitat, autora i divulgadora. Directora executiva i fundadora de Slow Fashion Next.
Nati Yesares, cap de Medi Ambient a Solidança Treball EI SL.
Victoria Gil, exconcursant de la Marató i professora de Disseny de Moda a l’ESDIB.
18:30 h – MasterClass de dissenyadores locals:
Joana Borràs, dissenyadora i fundadora de la firma Feel Mallorca.
Angie Vallori, dissenyadora i fundadora de Moraduix Kids.
19:00 h – Entrega de premis de la X Marató, amb guardons de 1000 €, 600 € i 400 €.
Amb aquesta doble celebració —la Marató i la jornada del dia 21—, el projecte reafirma el seu compromís amb la moda circular i la innovació sostenible, demostrant que la creativitat és una eina clau per donar una segona vida als residus tèxtils.


- Durante 30 días naturales desde hoy 25 de junio: Exposición pública del estudio de viabilidad económico de la concesión de servicios en el Polideportivo Municipal Guillem Timoner de Felanitx
- Sant Llorenç celebrará el Orgull de Poble el próximo 26 de junio con actividades familiares, música y cultura popular, el pregón será pronunciado por el activista y humanista Justí Soriano Caldentey
- Carril bici que conecta Cala Millor y Son Servera ante el inminente inicio de las obras, potenciando las conexiones no motorizadas y contribuyendo a una mejor calidad de vida para la ciudadanía
- El Rafa Nadal Open by Movistar regresa como una de las grandes citas deportivas de Mallorca
- Cala Figuera es prepara per celebrar les Festes de la Mare de Déu del Carme 2026
- PRESENTACIÓ DE LLIBRE "Na Mati, tantes il-lusions com pors elegides".De Marga Serrano.FESTA DE FI DE CURS ESCOLETA MUNICIPAL CUCARELLS
- 44 personas afectadas por el incendio de una residencia de Inca, la rápida actuación de los Bombers de Mallorca y la coordinación de los servicios de emergencia han permitido evacuar sin víctimas
- Porto Cristo celebrarà les Festes del Carme 2026 amb un programa que s’allargarà durant gairebé un mes i inclourà més de vint dies, el programa obra del porteny Xavier Vecina Rufiandis
- El Rotary Club East Mallorca y Ayuntamiento de Sant Llorenç, han organizado un concierto benéfico, a beneficio de APROSCOM, el dissabte 27 de juny, a les 21 h, con Salvador Sánchezy Enric Granados
- Pep Ribas Ribas en calidad de organizador de la "43 Milla Urbana Isla de Ibiza" hizo entrega de una colaboración de 1.000 € a la presidenta de ésta asociación de Esclerosis Tuberosa











































