
ib.ccoo.es 17/03/2026 - 15:35:49 | ![]() ![]() |
CCOO reclama dignificar les educadores del 0-3 i aplicar el complement autonòmic a totes les escoletes externalitzades
El sindicat demana a tots els ajuntaments amb escoletes de gestió indirecta apliquin el nou complement autonòmic i exigeix un conveni del sector 0-3 per posar fi a la precarietat d’un dels col·lectius educatius pitjor remunerats de les Illes.
La Federació d’Ensenyament de CCOO a les Illes Balears vol posar en valor la feina imprescindible que realitzen les educadores i educadors d’educació infantil, especialment en el primer cicle (0-3 anys), una etapa clau per al desenvolupament emocional, social i cognitiu dels infants i que massa sovint continua invisibilitzada i poc reconeguda socialment.
Les professionals del 0-3 no només tenen cura dels infants: desenvolupen una tasca educativa fonamental, acompanyant els primers aprenentatges, fomentant el desenvolupament emocional i social i construint les bases del futur educatiu dels infants. Tot i aquesta responsabilitat pedagògica, el sector continua patint una manca de reconeixement social i institucional i unes condicions laborals que no estan a l’altura de la seva importància.
En aquest context, CCOO Ensenyament recorda que recentment s’ha publicat el complement autonòmic destinat a millorar les condicions salarials de les professionals de les escoletes de gestió indirecta. Aquest complement suposa una millora salarial mensual de 400 euros per a mestres i personal especialitzat, 300 euros per a educadores infantils i 200 euros per a altres categories professionals, amb l’objectiu de reduir la bretxa salarial existent i dignificar el sector.
Tot i això, des del sindicat advertim que encara hi ha ajuntaments de les Illes Balears amb escoletes municipals externalitzades que no han garantit l’aplicació efectiva d’aquest complement, generant desigualtats injustificables entre treballadores que fan la mateixa feina segons el municipi on treballen.
Per aquest motiu, CCOO Ensenyament Illes Balears exigeix: l’aplicació immediata del complement autonòmic a totes les escoletes municipals de gestió indirecta de les Illes Balears, el compromís dels ajuntaments perquè aquest complement s’incorpori a totes les licitacions i contractes públics de gestió d’escoletes. Des de CCOO instam a ajuntaments, Conselleria d’Educació i Universitatst i Patronals de sector al reconeixement social i institucional de la tasca educativa que desenvolupen les professionals del 0-3 i demana aa negociació immediata d’un conveni autonòmic del sector 0-3 que doni cobertura a totes les educadores i professionals que treballen amb infants de 0 a 3 anys a les Illes Balears.
Des de CCOO recordam que el sector de l’educació infantil 0-3 és, probablement, un dels pitjor remunerats de l’àmbit educatiu a les Illes Balears, malgrat la seva gran responsabilitat educativa i social. Aquesta realitat fa imprescindible avançar cap a una millora real de les condicions laborals que permeti dignificar la professió.
Si volem una educació de qualitat des dels primers anys de vida, és imprescindible reconèixer, dignificar i millorar les condicions laborals de les persones que treballen amb els infants en aquesta etapa fonamental.
CCOO Ensenyament Illes Balears continuarà treballant per garantir una educació infantil pública i de qualitat i per defensar els drets laborals de totes les professionals del sector.


- Premis Ciutat de Manacor de Cançó Guillem d’Efak 2026: La banda Espurna s’ha proclamat guanyadora de l’edició d’enguany i ha rebut el 1º premi, dotat amb 3.000 €, Mon Joan Tiquat 2º i 1.000 €
- Excelente Noche del Arte en Manacor, la ciudad se echó a la calle ayer sábado día 20 de junio desde las 18:00 horas y hasta que el cuerpo aguantó. Familias enteras, cuadrillas de jóvenes, parejas, amigos
- El Govern amplía el transporte escolar para el alumnado de FP con nuevas rutas y 1.300 plazas; Manacor, Artà, Capdepera, Son Servera, Felanitx, Sant Llorenç des Cardassar, Inca
- Les autores Montserrat L. Tolosana, Llucia Serra Ferre, Miquel Vidal Bosch i Marta C. Albertí, han estat distingides amb els Premis Ciutat de Manacor 2026 en categories de teatre, poesia, assaig i novel·la
- Coalició PER MALLORCA presenta Pere Sánchez com a candidat al Parlament de les Illes Balears
- El PP Balears cierra el periodo de sesiones habiendo logrado aprobar todas las leyes e iniciativas llevadas al Parlament
- Rigoletto concluye la 40ª Temporada de Ópera del Principal con todas las localidades agotadas
- El PP reitera al PSOE y a Més que asuman responsabilidades ante las 87.000 consultas y operaciones suspendidas por la huelga de médicos contra Sánchez en Balears
- Se inicia el periodo de matriculación para el próximo curso en educación infantil, primaria, especial y ESO, el plazo permanecerá abierto hasta el día 26 de junio, el 29 y el 1 de julio, según etapa formativa
- Baleares: el 17,7 % de la población se encuentra en riesgo de pobreza o exclusión social y un 29 % sufre descarte residencial, el 12,7 % de los hogares soporta un gasto energético desproporcionado en relación con sus ingresos











































