
ajsantanyi.net 27/04/2026 - 09:35:51 | ![]() ![]() |

Santanyí esdevé el cor de les lletres amb el lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026
Ahir dissabte, 25 d’abril, el Teatre Principal de Santanyí va acollir la Gala de lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026. La vetllada, marcada per l’efervescència de la literatura catalana contemporània, va servir per consolidar uns guardons amb una llarga trajectòria i una forta projecció de futur.
L’acte, conduït per la periodista Margalida Mateu, va entrellaçar el veredicte dels jurats amb un sentit homenatge a figures cabdals de les lletres santanyineres com Bernat Vidal i Tomàs, Antoni Vidal Ferrando i, de manera especial enguany, a Blai Bonet. La gala va fusionar literatura i música amb les actuacions de Tiu Herrero i Miquela Lladó.
Com a novetat destacada, el Departament de Cultura ha incorporat enguany el I Premi Blai Bonet de pensament contemporani (assaig), coincidint amb el centenari del naixement de l’escriptor santanyiner. Els guanyadors d'aquesta edició han estat:
XLI Premi Bernat Vidal i Tomàs de poesia: COMPOST present_quasi_constant, de Quela Servera Turnes.
IX Premi Antoni Vidal Ferrando de narrativa: Una novel·leta porno, de Jovi Lozano-Seser.
V Premi Vila de Santanyí de teatre: «F» en el xat, de David Sánchez Pacheco.
I Premi Blai Bonet de pensament contemporani (assaig): Vestigis. Laberint amb pare en flames, de Lucia Pietrelli.
Cada autor va rebre el guardó elaborat amb pedra de Santanyí per l’escultor local Miquel Ferrer. Les obres es publicaran amb AdiA Edicions i es presentaran el pròxim 18 de juliol, durant les festes de Sant Jaume 2026.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha subratllat: “El potencial d’aquesta gala com a espai de trobada evidencia el gran interès per les lletres que hi ha al poble i consolida el municipi com un referent cultural dins el panorama literari”.
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha destacat que “els Premis són fruit d’una trajectòria sòlida i compromesa amb la llengua, i enguany reforçam aquest camí amb nous guardons que responen als reptes culturals contemporanis”.
Amb aquesta nova edició, l'Ajuntament de Santanyí reafirma el seu compromís amb la creació i la projecció del talent literari actual.


- L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ha inaugurat avui una nova edició del BrodArt 2026, una proposta que reivindica el patrimoni artesanal de Mallorca amb les noves mirades creatives
- Música Nostra celebra 45 anys de trajectòria amb el disc "Camí Florit"
- El PP de Inca denuncia que el gobierno socialista de Virgilio Moreno impide instalar mesas informativas y llevará la decisión ante la Junta Electoral
- VOX PROPONE ELIMINAR LOS IMPUESTOS DE LA PRIMERA VIVIENDA Y AMPLIAR LA DEDUCCIÓN POR ALQUILER EN BALEARES
- El Govern aprueba el contrato del servicio de esterilización del Hospital Comarcal de Inca. El valor estimado del convenio es de 1.916.167 € y una duración de treinta y seis meses
- Llevant en Marxa: la expedición ha recorrido distintos territorios para acercar la atención sanitaria a las comunidades locales, especialmente a los pueblos Dassanech, Karo, Hamer, Banna y Mursi (Etiopia)
- L’Ajuntament de Felanitx ha inaugurat oficialment el projecte cultural «Biblioteca oberta: llibres que volen» amb la instal·lació i posada en marxa de 2 casetes de biblioteques lliures a s’Horta i Cas Concos
- El Consell de Mallorca abre la convocatoria de los Premios Artesanía de Mallorca 2026, dotados con 39.000 euros
- Sebastià Sagreras será el candidato del PP Balears por Mallorca al Senado en las elecciones del 29N
- Comunicació de Memòria de Mallorca a la reunió convocada a les 17 hores, el 22 d’octubre de 2026












































