
ajsantanyi.net 07/06/2026 - 20:26:20 | ![]() ![]() |

L’esport de Santanyí viu la seva gran nit amb el reconeixement a 52 esportistes i quatre honors llegendaris
El municipi de Santanyí va retre homenatge ahir vespre al seu teixit esportiu durant la celebració de la Gala de l'Esport 2026. L'esdeveniment, que va aplegar una gran representació de la comunitat esportiva local, va servir per reconèixer públicament l'esforç, la dedicació i els èxits aconseguits per un total de 52 esportistes del terme, representants de 12 disciplines diferents.
Més enllà dels guardons individuals i col·lectius de la temporada, la vetlada va viure els seus moments més emotius amb el lliurament de quatre honors llegendaris, destinats a entitats i fites que han deixat una empremta inesborrable en la història del municipi:
Les pioneres del primer equip femení de bàsquet de Santanyí, en un emotiu reconeixement a les dones que fa tot just 50 anys varen fer la passa històrica de crear aquest equip.
El Club Cala d'Or Ferrobikers, guardonat com el club amb major nombre de ciclistes federats de totes les Illes Balears.
El CE Alqueria, celebrant el seu prestigiós 50è aniversari.
El Club Tennis Ses Puntetes, reconegut en el marc de la celebració
del seu 25è aniversari dedicat a la promoció d'aquest esport al municipi.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, va expressar el seu orgull envers els guardonats: «Aquesta gala és el reflex d'un municipi viu, saludable i compromès amb els valors de l'esport. Veure l'esforç de tants joves i adults, sumat a l'homenatge a clubs històrics i a aquelles dones pioneres que fa mig segle varen obrir camí en el bàsquet femení del nostre poble, ens demostra que Santanyí té una base d'or. Moltes gràcies a tots per dur el nom del nostre municipi ben alt».
Per la seva banda, el regidor d'Esports, Martí Bonet, va subratllar la diversitat i salut de la qual gaudeix l'esport local: «Tenir 12 disciplines diferents damunt aquest escenari demostra la gran varietat i qualitat de la nostra oferta esportiva. Des de l'Ajuntament continuarem fent feina i fent costat a tots els clubs i esportistes, tant als qui comencen com a les nostres llegendes, perquè disposin de les millors instal·lacions i suports possibles».
La Gala de l'Esport 2026 es va tancar com és tradició amb una gran fotografia de família amb tots els premiats, consolidant-se com la gran cita anual d'agraïment institucional a la gran família de l'esport santanyiner.


- Anoche, el Port Vell de Son Servera acogió la tradicional cena al aire libre, con la tremponada como protagonista de una velada llena de buen ambiente, risas y momentos compartidos entre vecinos/as
- El Consell reune a los regidores y técnicos municipales responsables del área de juventud de la isla en una jornada de trabajo enmarcada en el proceso de elaboración del I Plan Insular en Mallorca
- Rodrigo Monteiro, pólvora de presente y futuro
- Los centros de salud de Baleares disponen de un protocolo para detectar malnutrición en personas mayores de 70 años. Se estima que entre un 20% y un 30% de ellos/as están en riesgo de sufrirla
- El Fòrum de la Societat Civil fa una crida a la participació en la manifestació "Mallorca Al Límit" del 26 de juliol a Palma
- La Banda Municipal de Música de Santanyí fa vibrar el Camp d'Esports amb l'espectacle 'Symphonic Rock'
- Comunicat de premsa sobre les agressions d'aquest cap de setmana a Santa Maria
- PIMEM-Restauración rechaza el nuevo proyecto de ley antitabaco del Gobierno y lo califica de medida desproporcionada
- El Govern alerta de un episodio de polvo africano que afecta a la calidad del aire en todas las islas. Se recomienda reducir los esfuerzos prolongados o intensos al aire libre, ser rigurosos
- El Judo Renshinkan Manacor y Llevant hace concentraciones en Menorca y Badajoz, los seleccionados de Tecnificación Mallorca tuvieron la oportunidad de disfrutar estos días de 2 seminarios













































