
fonsmallorqui.org 27/02/2026 - 17:27:12 | ![]() ![]() |

Maria Antònia Serralta assumeix la presidència del Fons Mallorquí en l’Assemblea General
L’entitat ha aprovat la memòria i els comptes de 2025, el Pla Operatiu i el pressupost de 2026, així com els nous projectes dels diferents programes de cooperació
Aquest divendres, la batlessa de Bunyola, Maria Antònia Serralta ha estat elegida nova presidenta del Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació en el marc de l’Assemblea General Ordinària, en la qual també s’han aprovat la memòria d’activitats de 2025, els comptes anuals amb informe d’auditoria externa, el Pla Operatiu Anual 2026 i el pressupost per al nou exercici.
Amb l’aprovació del pressupost per a 2026, més d’un 74% dels ingressos es destinaran directament al finançament de projectes. Aquesta distribució consolida el model del Fons Mallorquí, basat en una alta inversió directa en accions sobre el terreny i en una estructura de gestió compartida entre municipis. En aquest sentit, el Pla Operatiu Anual 2026 manté el reforç de línies estratègiques com el gènere, les migracions, l’economia social i l’aigua.
Amb la remodelació de la Comissió Executiva i la nova presidència, la batlessa de Bunyola substitueix en el càrrec a Llorenç Perelló, batle d’Alaró i nou director general de Cultura, que ha formalitzat la seva renúncia després d’encapçalar l’entitat en la darrera etapa. Serralta s’incorpora també com a membre de la Comissió Executiva.
En la seva primera intervenció com a presidenta, Serralta ha assenyalat que la cooperació municipalista continua essent una eina necessària en el context internacional actual, remarcant que “quan el món es fragmenta, cooperar no és una opció, és una necessitat”.
Projectes finançats pel Fons Mallorquí per al 2026
Pel que fa als continguts aprovats per l’Assemblea, el Fons desenvoluparà durant 2026 projectes en el marc dels seus cinc àrees de treball. En l’àmbit de la Cooperació municipalista, es duran a terme actuacions en països com Bolívia, Senegal i el Líban, centrades en el reforç institucional i la millora de serveis públics bàsics, especialment en la gestió pública de l’aigua.
El programa Mediterrània inclou projectes en territoris com Palestina i països del nord d’Àfrica, amb iniciatives vinculades als drets humans i al suport a comunitats en situació de vulnerabilitat. En el marc d’Acció humanitària i emergència, es preveuen intervencions en contextos de crisi com Afganistan i Ucraïna, així com aportacions a mecanismes de resposta ràpida davant emergències.
El programa d’Educació per a la ciutadania global continuarà desplegant accions de sensibilització als municipis de Mallorca, mentre que els projectes de gestió pròpia reforçaran línies estratègiques del Fons en àmbits com el gènere, les migracions i l’economia social.
Durant la sessió també s’han ratificat els acords adoptats per la Comissió Executiva en el darrer període. Amb aquests acords, el Fons Mallorquí inicia una nova etapa mantenint el compromís dels municipis de Mallorca amb una cooperació estructurada i coordinada.


- Aprobación inicial e información pública del Proyecto de pavimentación de viales existentes en el extraradio de Felanitx y Cas Concos. El presupuesto de ejecución asciende a la cantidad de 319.873 €
- El Consell presenta las obras editadas de los Premios Mallorca de Creación Literaria 2025. La institución da a conocer, a las puertas de Sant Jordi, las publicaciones y autores
- Las asociaciones de CAEB firman un convenio para compartir proyectos regenerativos y de promoción del producto local
- VOX REGISTRA EN EL PARLAMENTO UNA PNL PARA QUE LOS ESPAÑOLES TENGAN PREFERENCIA EN AYUDAS SOCIALES, VIVIENDA Y SANIDAD
- VOX DENUNCIA QUE EL PP PARTICIPE EN EL ACTO DE LA IZQUIERDA PARA CELEBRAR 40 AÑOS DE DISCRIMINACIÓN LINGÜÍSTICA
- ANPE RECLAMA FINANCIACIÓN ESTATAL PARA APLICAR LA REDUCCIÓN DE RATIOS Y HORAS LECTIVAS
- Manacor acollirà la tercera edició de la Setmana de la Dansa a partir d'aquest dissabte dia 25 i fins el primer de maig, espectacles, tallers, projeccions i accions a peu de carrer
- Vuelve «Acampaesport estiu!» del Consell de Mallorca: un campus por el que pasarán más de 1.500 participantes
- Maria del Mar Bonet presenta “S’aigo no”el segon single avançament del nou disc “L’aigua n o cansa”
- El casco urbano de Son Carrió aumenta un 40% su capacidad de drenaje, gracias a las obras ejecutadas entre el Ayuntamiento de Sant Llorenç y el Consell de Mallorca, 161.000 euros











































